Follow Sini

Wednesday, December 26, 2012

Ketika Rasa itu Datang Menerpa


Assalamualaikum..

Di petang Rabu yang indah. Pfieya rasa pening kepala yang teramat sangat. Seriously tak tahu kenapa. Adakah disebabkan oleh terlalu lama menghadap laptop?? Huhuhu.. Ini la akibat yang perlu ditanggung apabila Malas punya pasal tak mau print nota.. nak baca dari laptop je la kononnya kan?? (apabila perasan diri hebat). Hahaha

Baru-baru ni classmate masa pfieya form 4 & 5 selamat di ijab kabulkan bersama pilihan hati. Tahniah kawan. Semoga berkekalan sampai ke anak cucu ia. Really sorry I can’t attend Majlis perkahwinan tu sebab belum lagi cuti semester.

Btw, petang-petang gini dengar lagu jiwang pun best. Teringat peristiwa malam tadi. Ya, malam tadi. Seseorang yang pernah hadir dalam hidup Pfieya muncul kembali. Siap send gambar lagi tengah-tengah malam. Terkejut jugak dapat mesej dari dia. Kami mungkin tak ada jodoh sebab Pfieya belum bersedia menerima sesiapa dalam hidup Pfieya. Lagipun “couple itu dosa”. Maaf kepada yang bercouple, Pfieya tak berniat menguris perasaan anda, Cuma mahu menulis berkaitan dengan pendapat Pfieya sendiri.

Kepada awak..Ye awak yang pernah saya sayang.. saya tak menyesal jika awak sudah ada pengganti saya kerana saya yakin..In shaa Allah awak, kalau kita memang ada jodoh, satu nanti hari nanti mesti bertemu jua dan akan disatukan dengan satu ikatan yang sah. Ikatan yang direstui oleh kedua-dua parent kita. Jangan bersedih, Allah Maha Mengetahui.


Single is simple, you are free to do something that you like, free to make friend with others without concern about your lover feeling. Besides, it is show that we really need someone to be gentlemen to ask permission from your parent to married you. So, that means that someone really love you.

(Ok, tak kisah dengan English terabur)

Dan ketika tibanya detik itu, Mungkin membuat Pfieya tunduk tersipu malu menerima cinta sejati yang sah dan diredhai olehNya.

Teringat kata-kata seorang sahabat:
“Bila kita memikirkan cinta, Maka cinta akan datang dengan sendiri dalam hidup kita”

That All



Future Planner To Be: It's Better To Have a Plan Yet Undone, Rather than Having None At All

2 comments:

Copyright© All Rights Reserved pinky-phieya.blogspot.com